Styczeń 29, 2019 2 min. czytania

Czy można ćwiczyć z zakwasami?

Category : Sport

Zakwasy po treningu są zmorą nie tylko osób początkujących, ale również profesjonalistów. Niniejszy artykuł to doskonała propozycja dla wszystkich tych osób, które chcą dowiedzieć się, czy można ćwiczyć z zakwasami i jak poradzić sobie z uczuciem bólu oraz dyskomfortem mięśni.

Czy można ćwiczyć z zakwasami?

Jeżeli bóle są bardzo mocne i co najważniejsze dość bolesne, to należy zrezygnować z kolejnego treningu. Warto wspomnieć również i o tym, że w tym czasie nie powinno się również pracować nad mięśniami, które nie są bolące. Przy obrzękach mięśni warto jak najszybciej skorzystać z pomocy doświadczonego lekarza. Bardzo wielu trenerów zaleca, aby nawet przy lekkich zakwasach wstrzymać się z kolejnym treningiem, dzięki czemu mięśnie nie zostaną jeszcze bardziej obciążone. W tym drugim przypadku można postawić na ćwiczenie z zakwasami, które dotyczy jedynie partii ciała nie związanych z bólami mięśniowymi. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że jeżeli mamy zakwasy jedynie na górnych partiach ciała, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby pobiegać i popracować nad dolnymi partiami ciała.

Jak poradzić sobie z zakwasami?

Bóle potreningowe mięśni dokuczają przede wszystkim tym osobom, które zaczynają swoją przygodę z treningami albo powracają na siłownię po nieco dłuższej przerwie. Przy zakwasach warto postawić nie tylko na odpowiedni trening, ale również na zbilansowaną dietę oraz odpowiednią ilość snu, która wbrew pozorom odgrywa bardzo ważną rolę. Kluczem do sukcesu jest jednak to, aby część główna naszego treningu poprzedzona była odpowiednią rozgrzewką. Warto wprowadzić do swojego codziennego treningu dodatkową jednostkę treningu tlenowego o dość niskiej intensywności. W ten sposób można szybko dotlenić swój organizm, dzięki czemu znacząco przyśpieszy się proces regeneracji. W dniach wolnych od treningu można skorzystać z pomocy doświadczonego masażysty albo fizjoterapeuty. Dobrym pomysłem jest również udanie są do sauny.

Trening z zakwasami – co warto wiedzieć?

Przyczyną zakwasów jak powszechnie wiadomo jest gromadzenie się kwasu mlekowego bezpośrednio w mięśniach nad którymi się pracuje. Ból odczuwalny jest nie tylko podczas treningu, ale również po nim. Z praktycznego punktu widzenia zakwasy to nic innego jak ból regeneracji włókien, które zostały zerwane podczas intensywnych ćwiczeń. Największą zaletą odbudowy włókien jest to, że są one zdecydowanie silniejsze po ponownym zregenerowaniu. Dobry trening z zakwasami to taki, w którym nie forsuje się mięśni.